قوانین و مقررات نوبت دهی آنلاین
- ضروری است نوبتدهی اینترنتی صرفا با مشخصات و اطلاعات بیمار انجام شود و در صورت نیاز به دریافت نوبت برای افراد دیگر، از گزینه “ثبت نوبت برای دیگران” استفاده گردد. اطلاعات خواسته شده در بخش ثبتنام نظیر کدملی، شماره تلفن و… الزامی است و صرفا برای امکان ارتباط احتمالی در آینده است و اطلاعات بیماران و پزشکان در ویزیتها محفوظ است.
- امکان لغو نوبت اخذ شده فقط تا 12 ساعت قبل از موعد نوبت وجود دارد و در صورت ثبت نوبت و عدم حضور بیش از دو مرتبه، حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.
- ضروری است قبل از مراجعه به مرکز درمانی، نوبت خود را مجددا بررسی نمایید و در تاریخ و ساعتی خارج از نوبت خود به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه نفرمایید.
- در صورت لغو نوبت از سوی مرکز درمانی یا پزشک، به شماره همراه ثبت شده در هنگام اخذ نوبت، پیام لغو نوبت ارسال میشود.
- هنگام مراجعه به مرکز درمانی، مستقیما به بخش پذیرش مرکز درمانی مراجعه نموده و رسید نوبت خود را به تأیید واحد پذیرش برسانید.
- پزشکان و کلیه مراکز درمانی که از سرویس سیستم نوبتدهی ویزیتها استفاده میکنند، موظف به سرویسدهی به موقع و استاندارد در زمان مقرر به کاربران ویزیتها هستند و در صورت بروز هرگونه تاخیر در نوبت و یا مشکل در کیفیت درمان، با شماره تلفن پشتیبانی سایت 0212501515 تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید نوبتهایی که در سیستم ثبت میشود به منزله زمان پذیرش بیمار است و ممکن است زمان پذیرش با زمان ویزیت متفاوت باشد.
- ضروری است که بیمار محترم رأس ساعت تعیین شده در مطب حضور داشته باشد.
- مسئولیت ارائه خدمات سلامت باکیفیت و مطلوب که از طریق درگاههای ویزیتها معرفی شدهاند به عهده سرویسدهنده سلامت موردنظر (پزشک، مرکز درمانی یا سایر ارائهکنندگان سلامت) میباشد.
- تیم ویزیتها با بهرهگیری از بهترین راهکارهای امنیتی استاندارد و بینالمللی در راستای حفظ و تامین امنیت اطلاعات و رعایت اصول حریم خصوصی کاربران در کلیه سرویسهای ارائه شده، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
- کاربران میپذیرند که سایت ویزیتها از ارسال پیامک (از سرشمارههای مختلف از جمله مهمترین آنها، شماره 9982001024) یا هرگونه روش ارتباطی دیگری برای برقراری ارتباط با آنها استفاده کند. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیامها تبعات احتمالی ناشی از قطع سرویس اطلاعرسانی را میپذیرند.
- توجه: لازم به ذکر است در صورت احتمال سوء استفاده از سامانه، حق رهگیری و پیگیری قانونی مطابق با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران برای ویزیتها محفوظ میباشد.
قوانین و مقررات ویزیت آنلاین
قوانین عمومی:
-
کلیه اصول و روند ویزیت آنلاین ویزیتها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد و کاربران نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با آنان میباشند. در صورتی که در آینده، قوانین، روندهای مندرج و سرویسهای ارائه شده تغییراتی اعمال شود، در همین صفحه منتشر و به روزرسانی میگردد و شما کاربر گرامی توافق میکنید که استفاده مستمر شما از وبسایت یا اپلیکیشن ویزیتها به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
اخذ نوبت از وبسایت به منزله پذیرش این قوانین و مقررات میباشد.
بیمار:
-
۱. حضور بهموقع در زمان نوبت :
بیماران موظف هستند در رأس زمان نوبت تعیینشده جهت ویزیت آنلاین حضور یابند و آماده ارتباط با پزشک باشند.
-
۲. رعایت مدتزمان ویزیت :
بیماران باید ویزیت خود را در مدتزمان اعلامشده توسط پزشک و بهصورت جامع و پیوسته انجام دهند. درخواست برای چندین ویزیت در یک جلسه تنها با صلاحدید پزشک ممکن است، و پزشک میتواند در صورت صلاحدید درخواستهای اضافی را رد کند و از بیمار بخواهد که نوبت جدیدی بگیرد.
-
۳. حفظ احترام به پزشک :
بیماران باید در تمامی مراحل ویزیت، احترام به پزشک را حفظ کنند و از هرگونه توهین، تهمت یا افترا خودداری نمایند.
-
۴. محدودیت ارتباط پس از ویزیت :
بیماران باید توجه داشته باشند که پس از ویزیت، حداکثر تا ۳ روز میتوانند برای ارسال مستندات یا سوالات با پزشک ارتباط برقرار کنند. در صورتی که پس از این مدت پیام ارسال شود، پزشک حق دارد که به این پیامها پاسخ ندهد یا بیمار را به رزرو نوبت جدید ارجاع دهد.
-
۵. عدم ایجاد مزاحمت برای پزشک :
بیماران باید از هرگونه تماس یا ارتباط خارج از موضوع درمان با پزشک خودداری کنند. ایجاد هرگونه مزاحمت برای پزشک، نظیر تماسهای مکرر یا مکالمههایی خارج از عرف و حیطه پزشکی، غیرمجاز است.
-
توجه: ویزیت آنلاین ویزیتها صرفا یک بستر مشاوره اینترنتی و ابزار مکمل جهت افزایش کیفیت خدمات نوبت حضوری میباشد و هرگز نباید به عنوان جایگزین مراجعه حضوری به پزشک یا مرکز درمانی تلقی و مورد استفاده قرار گیرد.
توصیه پزشک در ویزیت آنلاین ممکن است با توصیه در ویزیت حضوری متفاوت باشد و به منزله راهحل قطعی نیست.
-
در چه صورتی استفاده از ویزیت آنلاین مناسب است؟
- بیمار در حال معالجه توسط همان پزشک باشد.
- بیمار به خدمات اورژانسی احتیاج نداشته باشد.
- بیمار به معاینه جسمی یا مراقبت پزشکی احتیاج نداشته باشد.
- پزشک به پرونده بیمار دسترسی داشته باشد.
- اگر بیمار به تجویز دارو احتیاج دارد باید به صورت حضوری به پزشک مراجعه کند.
- از آنجایی که پزشک برنامه کاری خود را براساس نوبتهای رزرو شده تنظیم میکند، بیمار میتواند 24 ساعت پیش از فرا رسیدن زمان ویزیت، نوبت خود را لغو کند.
پزشک:
-
۱. آغاز ویزیت در زمان مقرر :
ویزیت آنلاین باید در زمان تعیینشده آغاز شود. پاسخدهی بهموقع به بیماران برای برآورده کردن انتظارات آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
-
۲. مدتزمان و پیوستگی ویزیت :
ویزیت آنلاین باید در مدتزمان اعلامشده توسط پزشک و بهصورت جامع و پیوسته انجام شود. همچنین، پزشکان میبایست تا ۳ روز پس از ویزیت، برای پاسخگویی به سوالات احتمالی بیمار در دسترس باشند.
-
۳. ارتباط بیمار پس از ویزیت :
بیماران میتوانند تا ۳ روز پس از ویزیت برای ارسال مستندات، آزمایشات و سوالات دارویی با پزشک ارتباط برقرار کنند.
-
۴. پاسخگویی به بیماران :
در صورتی که پزشک به مدت ۳ روز متوالی پاسخگوی هیچ یک از بیماران ویزیت آنلاین و پشتیبانی نباشد، به دلیل عدم اطلاع از وضعیت پزشک، نوبتدهی به بیماران متوقف خواهد شد.
-
۵. لغو نوبت بیمار به درخواست او :
اگر بیماری درخواست لغو نوبت داشته باشد و با پشتیبانی ارتباط بگیرد و دلیل منطقی برای این درخواست ارائه دهد، پشتیبانی دو مرتبه با پزشک در ساعات کاریِ پزشک جهت بررسی درخواست بیمار تماس خواهد گرفت. در صورتی که پزشک پاسخگو نباشد، نوبت بیمار لغو خواهد شد.
-
۶. دریافت هزینه ویزیت :
پزشکان باید از دریافت هرگونه حق ویزیت اضافه یا خارج از پروسهی دریافت نوبت ویزیتها و همچنین ارائه شماره کارت به بیمار، جداٌ خودداری نمایند و در صورت رخداد تذکر لازم به پزشک ارائه خواهد شد و در صورت تکرار امتیاز منفی برای پزشک درج خواهد شد که در رتبه بندی پزشک در نتایج جستجوی پزشکان تاثیر خواهد داشت.
-
۷. شروع ویزیت در پنل :
هنگام شروع ویزیت، پزشکان باید دکمه “پذیرش” را در پنل خود فعال کنند. در غیر این صورت، بیمار حق لغو و استرداد هزینه را خواهد داشت.
-
۸. ارسال توضیحات درمان و نسخه الکترونیک :
توضیحات درمانی و نسخه الکترونیک باید حداکثر ۳۰ دقیقه پس از زمان نوبت برای بیمار ارسال شود. هزینه ویزیت پس از اعلام مراجعه و ارسال توضیحات درمانی و نسخه، محاسبه میشود.
-
۹. حفظ حریم خصوصی بیمار :
پزشکان باید حریم خصوصی بیماران و اطلاعات شخصی آنها را محترم شمارند. هیچ پزشکی نباید از اطلاعات شخصی بیمار، که در جریان ویزیت آنلاین به دست آورده است، برای تهدید یا فشار به بیمار استفاده کند و و در صورت رخداد، برای پزشک امتیاز منفی درج خواهد شد که در رتبه بندی پزشک در نتایج جستجوی پزشکان تاثیر خواهد داشت و در صورت تکرار نوبت دهی پزشک معلق خواهد شد.
-
۱۰. رعایت احترام و عدم قضاوت در حوزهای غیر از درمان در ویزیت آنلاین :
پزشکان باید با تمامی بیماران بدون توجه به عقاید، سبک زندگی یا شرایط شخصی آنان، با احترام و بیطرفی برخورد کنند. هرگونه توهین، تهمت یا قضاوت اخلاقی نسبت به بیمار به هیچ وجه پذیرفته نیست و در صورت رخداد برای پزشک امتیاز منفی درج خواهد شد که در رتبه بندی پزشک در نتایج جستجوی پزشکان تاثیر خواهد داشت و در صورت تکرار نوبت دهی پزشک معلق خواهد شد.
-
۱۱. عدم افشای اطلاعات شخصی بیمار :
پزشکان باید تمامی اطلاعات شخصی و پزشکی بیماران را بهطور کامل محرمانه نگه دارند و هیچگونه افشای این اطلاعات مجاز نیست. اطلاعات شخصی شامل نام، شماره تماس، کد ملی، نوع بیماری و سایر اطلاعات حساس بیمار است. هرگونه افشای این اطلاعات در بستر ویزیتها، جرم محسوب میشود و میتواند تبعات قانونی به همراه داشته باشد و درهر بستری غیر از ویزیتها حمایت و پیگیری ویزیتها را به دنبال خواهد داشت.
-
۱۲. عدم ثبت تخصص غیرواقعی :
هر فردی که اقدام به ثبت تخصصی نماید که مدارک تحصیلی مرتبط با آن تخصص را ندارد، به عنوان ثبت تخصص غیرواقعی شناخته میشود. این عمل به عنوان تخلف محسوب شده و مستلزم افت رتبه در نتایج جستجوی پزشکان ویزیتها خواهد شد.
-
۱۳. ویزیت توسط پزشک یا درمانگر :
ویزیت بیماران تنها باید توسط پزشک صاحب پروفایل انجام شود. انجام ویزیت توسط فردی غیر از پزشک صاحب پروفایل، از جمله منشی، دستیار، کارآموز و سایر افراد، تخلف محسوب میشود و این عمل به دلیل سوءاستفاده از اعتماد بیمار و آسیب به اعتبار پلتفرم غیرقابل قبول است و میتواند منجر به بسته شدن نوبتدهی آن پزشک گردد.
- پزشک میبایست در ساعتهایی که به عنوان ساعت کاری اعلام کرده و در آن بیمار نوبت ثبت نموده، پاسخگوی بیمار باشد.
- هر بیمار 15 دقیقه زمان برای ویزیت آنلاین دارد.
- اگر مورد عنوان شده از سوی بیمار در حیطه تخصص پزشک نبود، پزشک میبایست نوبت را لغو و بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع دهد.
- پزشک باید مجوز و پروانه طبابت داشته باشد.
- پزشک در صورت صلاحدید دارو تجویز مینماید. لذا ویزیت آنلاین هیچگاه جایگزین ویزیت حضوری و معاینه فیزیکی نیست.
- اطلاعات بیماران محرمانه تلقی میشود و پزشک از انتشار یا استفاده از آنها در فضاهای دیگر خودداری کند.
- اگر پزشک و یا بیمار به صورت مستقیم (بدون استفاده از بستر ویزیتها) برای یکدیگر موردی را ارسال کنند، خلاف مقررات بوده و ویزیتها پاسخگوی تبعات احتمالی آن نیست.
ویزیت آنلاین ویزیتها:
- ویزیتها مسئولیتی در توصیهها و داروهای احتمالی تجویزی را ندارد.
- مکالمه بیمار با پزشک محرمانه است.
- برای بررسی ارتقاء کیفیت ویزیت آنلاین، پیامک نظرسنجی برای بیماران ارسال میشود تا طبق نظر خود به پزشک و کیفیت خدمات امتیاز بدهد.
- هر پرداختی از سوی بیمار، برای نوبت یک ویزیت آنلاین است و در صورتی که نیاز به ویزیت با پزشک دیگری دارید پرداختی برای پزشک دیگر مجددا باید انجام شود.
- در صورت ناراضی بودن بیمار، کل وجه پرداختی پس از بررسی به وی عودت داده میشود.
- رعایت کلیه قوانین جاری کشور ایران، مقررات، آیین نامهها، عرف و روند مرتبط با حوزه سلامت برای طرفین لازم الاجرا میباشد.